Zuid-fase Westfield Mall of the Netherlands veelbelovend

FOTO – Westfield Mall of the Netherlands

Het toekomstige Westfield Mall of the Netherlands laat veelbelovende resultaten zien na de eerder geopende zuid-fase. Dit deel van het winkelcentrum trekt nu al meer dan 8 miljoen bezoekers op jaarbasis, meldt Mall of the Netherlands middels een persbericht. Daarmee laat het voormalige winkelcentrum Leidsenhage, dat in zijn hoogtijden jaarlijks ruim 9 miljoen bezoekers trok, weer groei zien. Het eerste deel van Westfield Mall of the Netherlands dat al is geopend, bevat 90 winkels en eetgelegenheden die momenteel meer dan 650.000 bezoekers per maand trekken.

Volgens de laatste voorzichtige voorspellingen zal Westfield Mall of the Netherlands in het eerste jaar na volledige opening, ongeveer 12 tot 14 miljoen bezoekers ontvangen. De verwachting is dat de gehele Mall in het tweede deel van 2020 officieel geopend zal worden. Dan zal het winkelcentrum 280 winkels, restaurants en entertainmentaanbieders tellen en zo’n 117.000m2 beslaan. Het centrum heeft ook een Kinepolis-bioscoop met meer dan 10 schermen en 1.800 zitplaatsen.

Het succes van de eerste fase heeft ook nieuwe retailers aangetrokken, waaronder schoenenmerk Wolkyshop, Cotton Club, herenkledingmerk New Zealand Auckland, State of Art en Van Koningsbruggen. Grote internationale merken die naar de Mall komen zijn onder andere Hugo Boss, Scotch & Soda, Timberland, Calzedonia, Intimissimi, Asics en Clarks. Daarnaast tekende ook Inditex eerder voor de merken Zara, Bershka, Pull & Bear en Stradivarius. Hunkemöller en Amercia Today zijn al open. Uitgesproken Nederlandse merken als Distrikt, Hutspot, Ace & Tate, 10Days, The Sting, Costes, Anna van Toor, Nelson Premium en Boekhandel Paagman hebben ook reeds getekend voor de Mall.

Aanbevolen artikelen
0