Zomereditie SundaySchool gaat door

Kindermodebeurs SundaySchool zal deze zomer doorgang vinden, mits het coronavirus de komende maanden onder controle blijft. Organisator Rob de Vos vertelt in gesprek met de redactie van vakblad Kindermode dat ondanks het feit dat de definitieve beslissing er nog niet is, hij wel voor 90% zeker denkt te kunnen zijn over de beurs. In de komende dagen zal de Gemeente zich uitspreken over de toestemming over de vakbeurs. SundaySchool zal bij doorgang uitbreiden van één naar twee dagen. Uit een enquête onder de inkopers en retailers komen als voorkeursdata voor SundaySchool zondag 12 en maandag 13 juli naar voren. Als alternatieve data zijn zondag 2 en maandag 3 augustus de optie.

Scenario’s
De organisatie heeft de afgelopen tijd gebruikt om verschillende scenario’s uit te werken waarbij de richtlijnen van de overheid en het RIVM als uitgangspunt zijn genomen. Dat betekent dat de bezoekersaantallen gespreid worden over een langere periode, er op het beursterrein éénrichtingsverkeer geldt en de stands ruimer worden opgezet met ook veel ruimte om de stands heen. Rob de Vos, organisator van SundaySchool zegt hierover:” Er geldt #SafetyFirst, maar de inmiddels bekende professionele en gezellige sfeer tijdens SundaySchool zal behouden blijven.”

Vraag naar volwassenen beurs
“Toen het in de markt duidelijk werd dat we concrete stappen maakten richting een vakbeurs deze zomer, kregen we van een aantal volwassenen merken de vraag of we wilden overwegen ook voor hen een platform aan te bieden” vertelt de Vos. “We zijn dienstverleners, en zijn daarmee aan de slag gegaan. Omdat de infrastructuur er al staat, zou een aansluitende beurs voor vrouwen- en herenmode haalbaar kunnen zijn. We bedachten voor de beurs de naam BrandsHatch, ofwel broedplaats voor merken. Toepasselijker kan niet. Voor BrandsHatch geldt net als voor SundaySchool dat de doelstelling is dat merken zich zo goed mogelijk kunnen presenteren, en inkopers zich zo goed mogelijk kunnen oriënteren. We hebben alle volwassenen merken uit onze database deze week aangeschreven om de interesse en voorkeuren te inventariseren. Dat zal, samen met het besluit van de Gemeente, doorslaggevend zijn voor onze plannen. Nu mikken we erop om BrandsHatch aansluitend aan SundaySchool te organiseren, met één ombouwdag. Afhankelijk van de vraag zal BrandsHatch twee, dan wel drie dagen zal duren. Voor BrandsHatch hebben we nu woensdag 15 en donderdag 16 juli in gedachten, met als reserve-datum vrijdag 17 juli. Alternatieve data hiervoor zijn woensdag 5, donderdag 6, (en vrijdag 7) augustus.”

Brancheplatform
Nieuw is de samenwerking met FashionUnited , waarbij er gedurende de beursdagen een (openbare) livestream zal zijn vanaf de beurs met impressies, paneldiscussies en presentaties. Voor de invulling hiervan is de organisatie momenteel ook in gesprek met InRetail en Euretco. Daarnaast zal er in samenwerking met FashionUnited een mogelijkheid zijn om vanaf de beursstand collectie presentaties te houden binnen een afgeschermde online-omgeving. Klanten en prospects die niet aanwezig (kunnen) zijn worden door de merken zelf online uitgenodigd middels unieke toegangscodes. “Met de inzet van de kennis en ervaring van zowel Inretail en Euretco, als FashionUnited willen we een branche breed platform neerzetten die past bij de behoeften die er nu zijn”, besluit Rob de Vos.

Aanbevolen artikelen
0