Zazi Brands gaat later uitleveren

Beeld: LoFff

Zazi Brands heeft voor al haar merken (LoFff, LoveStation22, Ledgends22 en LavaLava) besloten om de leverdata van de collecties met ingang van winter 2017 op te gaan schuiven. “Wij willen graag meewerken aan leveringen passend bij het seizoen, waarmee de koop impuls van de consument samen valt met het nieuwe aanbod in de winkels. Vanaf winter 2017 zullen al onze wintergoederen op zijn vroegst op 1 augustus geleverd worden, en de daaropvolgende zomerlevering vanaf 1 februari. En dit is slechts de start – het plan is om in de daaropvolgende jaren de leverdata per jaar nog een week op te schuiven, tot uiteindelijk 1 maart en 1 september voor de hoofdleveringen”, zegt Joanneke Raadsen namens Zazi Brands. “Hiernaast zal er ook een verschuiving gaan plaats vinden in de deelleveringen. Dit zal via onze merken rechtstreeks aan de klanten gecommuniceerd worden. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan een pre-spring levering van LoFff, waarin het communiedeel van de collectie samengevoegd wordt.”

“Via de besloten Facebook groep van Zazi Brands Retailers hebben we het plan voorgelegd, en de reacties waren zéér positief. Ook hebben we al onze klanten opgeroepen om bij hun andere leveranciers een latere leverdatum te eisen, om deze verandering in de markt nog meer draagvlak te geven. Waarmee ook het tweede en minstens zo belangrijke doel – het verschuiven van de start van de uitverkoop tot ná het hoogtepunt van het seizoen – mogelijk gaat worden. Dus uitverkoop van de zomerkleding aan het einde van de zomer (augustus) en uitverkoop van de winterkleding aan het einde van de winter (na de kerstdagen of zelfs pas start in januari). Joost Hoppenbrouwer van Hop Agenturen is ook door Zazi Brands benaderd, en heeft toegezegd bij een groot deel van zijn midden-segment merken ook een latere leverdatum aan te kaarten.”

“Verder hebben we gehoord dat Retour zijn leveringen ook 3 weken later gaat doen. Als iedereen hier aan mee werkt, hebben we een grote kans van slagen om dit probleem eindelijk de wereld uit te helpen. Er zit momentum in, en we roepen iedereen op zijn/haar eigen steentje bij te dragen om dit tot een succes te maken. Het kan een prachtig voorbeeld worden van samenwerking en zelf regulerende markten. Helemaal 2017!”

Aanbevolen artikelen
0