Winkelketen WE Fashion schrapt 81 arbeidsplaatsen

Modebedrijf WE Fashion heeft aangekondigd 81 arbeidsplaatsen te laten vervallen. De klappen zullen daarbij zowel op het hoofdkantoor vallen als in de Nederlandse verkooporganisatie. De reorganisatie is onderdeel van een nieuwe omni-channel strategie, waarmee het bedrijf beter hoopt te kunnen inspelen op het snel veranderende winkelgedrag van consumenten.

WE Fashion zal daartoe dit jaar circa 15 miljoen euro investeren om onder andere betere klantenbinding en digitale innovatie te realiseren en creëert hiervoor 29 nieuwe posities. Daarnaast wordt de komende jaren één miljoen euro geïnvesteerd in training en ontwikkeling van medewerkers in de eigen WE Academy. “Ik betreur het dat we mensen moeten laten gaan. Zij hebben zich immers altijd ingespannen voor ons bedrijf en onze klanten. Maar nu meer dan ooit moeten we scherp kijken naar de efficiëntie en de kosten van onze operatie en daarnaast onszelf optimaal voorbereiden op hetgeen de veranderende markt van ons vraagt. Dat vraagt om andere focus en andere competenties en wij zullen dan ook 29 nieuwe functies creëren die daarbij aansluiten. Ik ben er van overtuigd dat wij met deze maatregelen het succes van WE Fashion, onze collecties en onze 2500 medewerkers kunnen continueren,” aldus Joris Aperghis, CEO van WE Fashion.

Omni-channel strategie
In de fashion retailmarkt is er sprake van een voortdurend stijgende online omzet en parallel daaraan een dalende trend in passanten en winkelbezoek. De groeistrategie van WE Fashion bestaat uit het verder aanscherpen en waar nodig verjongen van de mannen- en vrouwencollectie. Daarnaast wordt de kids range verder uitgebouwd. WE Fashion zal dit jaar flink  investeren in marketing, winkelbeleving, het WE IS ME member programma en digitale innovatie. Eerder werd wefashion.com vernieuwd en werd de WE Fashion app gelanceerd.

Joris Aperghis, CEO van WE Fashion: “WE Fashion is een gezond bedrijf, en willen we onze huidige marktpositie behouden en verder uitbouwen, dan moeten we nog beter inspelen op de veranderende klant. Dat betekent dat we investeren in verbetering van de klantenbinding, in onze filialen en onze online shop. Daarnaast is het van belang dat we onze mensen trainen hoe te werken in de veranderende klantomgeving. Dat doen we door te investeren in onze WE Academy. WE gelooft sterk in de regionale vertegenwoordiging met 230 Europese winkels in de beste winkelstraten, in combinatie met aantrekkelijke online presence. We maken goede voortgang met onze ambitie WE om te vormen tot een modern, omni-channel modemerk.”

www.wefashion.nl

WEman

Aanbevolen artikelen
0