Facebook-dochter WhatsApp breidt de opties voor bedrijven uit: sommige retailers laten klanten nu al bestellen via de berichtenapp, maar binnenkort wordt kopen via WhatsApp ook een officiële mogelijkheid.
Bestellen via WhatsApp
WhatsApp werkt aan een shoptoepassing voor de app: in de toekomst zullen consumenten rechtsreeks via chat producten kunnen kopen. Bedrijven zullen klanten zo kunnen laten shoppen, betalen en contact opnemen met de klantendienst, allemaal in dezelfde app. Al chattend is het de bedoeling dat consumenten straks te weten kunnen komen welke producten een bedrijf aanbiedt of zelfs op voorraad heeft, en ze dan ook meteen de transactie kunnen bestellen. “De wereldwijde pandemie heeft duidelijk gemaakt dat bedrijven behoefte hebben aan snelle en efficiënte manieren om hun klanten te bedienen en om te verkopen” aldus COO Matt Idema van WhatsApp.
Niet meer gratis
De dienst zal wel betalend worden voor bedrijven, net als nog een aantal andere services die momenteel gratis zijn – zoals het automatisch versturen van antwoordberichten. Ook voor het versturen van tickets of bestelbonnen via WhatsApp zal binnenkort een vergoeding worden aangerekend, al zal de prijs per bedrijf afhangen van verschillende factoren.
Bron: Retaildetail