Het gaat goed met Hoppenbrouwers Agenturen. Onder meer met GUESS kids gaat als een trein. Het label is nu twee seizoenen terug bij Hoppenbrouwers Agenturen, die het merk in samenwerking met Raber Distribution verkoopt. “In het verleden was dit al een topcombinatie, maar nu GUESS kids de prijzen ook nog eens drastisch heeft verlaagd kan het echt niet meer stuk”, zegt Joost Hoppenbrouwers “GUESS heeft ervoor gekozen om zich tegenwoordig meer te richten op de omzetsnelheid en een extreem goede prijs/kwaliteitverhouding. Zo ligt de winkelverkoopprijs van GUESS jeans tussen de 49.95 en de 59.95 euro. De prijzen voor diverse t-shirts zijn gemiddeld tussen de 18.95 en 24.95 euro. Een baby-joggingpakje verkopen we nu vanaf 39,95 euro.”
GUESS veranderde tevens het leverpatroon. “Omdat GUESS nu maandelijks levert heeft de detaillist steeds een up-to-date en fris aanbod in de winkel, zonder lang tantevoren de voorraad al te hoeven financieren. Daarnaast hangt de nieuwste collectie vier keer per jaar in de vernieuwde showroom van Hoppenbrouwers Agenturen. Het merk is bovendien op de gezellige beurs ‘MARKET by kleine fabriek’ te bewonderen”, aldus Hoppenbrouwers. “Met GUESS kan de retailer nu goed inspelen op het steeds veranderende koopgedrag van de consument. Hij hoeft zo minder op te ruimen. Kortom: een fijne win-win!”