Barth van Hout heeft het razend druk. Hij rijdt – as we speak – heel het land door om de kersverse Mr & Mrs Woods-collectie in de winkels te leggen. “Het is de eerste collectie van ons nieuwe merk. Dat blijft altijd iets bijzonders”, zegt van Hout. “Ik vind het wel zo leuk om de allereerste items persoonlijk langs te brengen.” Vakblad Kindermode belde met Van Hout voor een korte update, vanuit zijn volgeladen busje.
Dat heb je snel gedaan, die Mr & Mrs Woods-collectie.
“Inderdaad. Het was een ware race tegen de klok. In mei maakten we de tekeningen en eind juni waren de eerste monsters klaar. Het lukte allemaal maar net. Eigenlijk waren we iets te laat voor een levering in december, maar na wat overleg met de fabrikant is het nu toch gelukt. Ze hebben hard doorgewerkt in de fabriek. We hebben tot half augustus doorverkocht en een kleine voorraad aangelegd voor klanten die de showroom bezochten. Deze week heb ik de eerste nabestellingen binnengekregen.”
Klinkt goed! Kun je me iets meer over het merk vertellen?
“Mr & Mrs Woods is hét kindermodemerk voor een feestelijke dag. Onze slogan is niet voor niets ‘we wish you a beautiful day’. We bieden kindermode voor ouders die op zoek zijn naar een unieke feestoutfit voor een speciale dag: het veertigjarig huwelijk van opa en oma, een bruiloft, kerstmis, de communie of bijvoorbeeld een chique avondje uit met de familie. Maar de outfit hoeft daarna natuurlijk niet maandenlang de kast in. De kleding kan ook na het feestje goed gedragen worden. Highlights uit de eerste collectie zijn onder meer de jurkjes van een mooie crêpestof en de t-shirts met pailletjes voor meiden. Voor de jongens zijn er gave overhemden en colbertjes, en ook de polo’s vallen op door hun speciale badges en artworks. Zo is er een polo met een gave, blauwe vissenprint. De stukken gaan voor jongens en meiden van maat 116 tot en met maat 152.”
Waar komt de naam ‘Mr & Mrs Woods’ vandaan?
“Nou, ik heet natuurlijk Van Hout, dus ik ben Mr Woods. Mijn vrouw is Mrs Woods. Op alle labels van de jongenskleding hebben we ‘Mr Woods’ gezet. Bij de items voor meiden staat er ‘Mrs Woods’ en op de hangtags staan ze allebei: ‘Mr & Mrs Woods’, dat vonden we wel geinig.”
Je hebt natuurlijk nog meer merken in je portefeuille. Hoe gaat het daarmee?
“Die doen het goed! Vooral het vrolijke tricotmerk B.Nosy doet het goed. Dat heeft vooral te maken met de sterke prijs/kwaliteitsverhouding van dat merk. Je krijgt gewoon waar voor je geld. Daarnaast zijn we dit jaar met de verkoop van hummel begonnen. Voor dit merk openden we een nieuwe showroom in Nieuwegein. Deejay Kwast verkoopt daar de schoenen. De sporty fashion van hummel verkoop ik vanuit onze showroom in Nieuwkuijk. Samen zijn we echt stappen aan het maken. We verkopen nu bijvoorbeeld ook hummel-schoenen aan winkeliers van kindermode. Het merk stelt een mooi, compact rek ter beschikking, waarop retailers de schoenen prachtig kunnen presenteren. Dat werkt. Daarnaast passen de old school sneakers van hummel gewoon perfect bij de mode van nu.”
Wat verwacht je van het komende jaar?
“Volgend jaar wil ik toch wel doorgroeien. We hebben de afgelopen maanden veel meegemaakt. Er is super veel veranderd. Nu is het tijd voor groei. Vooral met hummel wil ik naar meer verkooppunten. B.Nosy wil ik stabiel houden en met het eco-fashion label Hust & Claire wil ik me meer op de baby-collectie gaan focussen. Die is heel sterk. En ik wil natuurlijk Mr & Mrs Woods goed neer gaan zetten. Mijn verwachtingen zijn positief. Middels Facebook is mijn dochter Floor hard bezig om het merk onder de aandacht van de Nederlandse consument te krijgen. Dat doet ze fantastisch. Deze week kregen we er al 260 likes bij. En er wordt enthousiast op de nieuwe collectie gereageerd. Deze koers zetten we voort.”
Wil je meer over Mr & Mrs Woods weten? Barth van Hout is te bereiken via 06 52 06 19 91.