Van 6 t/m 8 maart is de Internationale Schoenen en Lederwarenbeurs (ISLN) in Nieuwegein. Tijdens deze beurs presenteren de gastexposanten en permanente exposanten hun collecties voor Herfst/Winter 2016/2017. Het totale aanbod garandeert volgens de organisatie een compleet marktoverzicht van ruim zevenhonderd merken en brengt een uniek en internationaal assortiment binnen het bereik van de Nederlandse schoen- en lederwarendetailhandel. Een kort overzicht van de highlights van ISLN:
Accessoiresconcept
Naast de gastexposanten in het aangrenzende Fletcher Hotel is er tijdens de ISLN ook een speciaal accessoire concept. Op niveau 2 in C.A.S.T. rondom de balustrade zijn er gastexposanten die uitsluitend mode accessoires en klein lederwarenartikelen aanbieden.
ISLN borrel
Op maandag 7 maart is de ISLN borrel in C.A.S.T. waar leveranciers, detaillisten, vakpers en bloggers elkaar op het Middenplein ontmoeten voor een drankje en hapje. Op de borrel worden de one of a kind sneakers die zijn gecustomized door de Young Designers geveild voor een goed doel.
Gouden Schoen
Op dezelfde dag zal Leontien van Moorsel om 13.00 uur namens ANWR-GARANT Nederland de Gouden en Zilveren Schoen uitreiken op het Middenplein in C.A.S.T.. ANWR reikt deze prijs jaarlijks uit aan de leveranciers waarmee de meerderheid van hun leden succesvol samenwerkt. Hierbij wordt onder andere gekeken naar de goede prijs/kwaliteit verhouding en de goede nazorg voor de winkeliers.
Trendseminar
Hoe zorgt u voor beleving bij u in de winkel? Hoe maakt uw van uw klanten uw fans? En hoe kunt u uw als winkelier onderscheiden? CR-VISION geeft antwoord op deze vragen tijdens hun trendseminar “How to be a RockStore”. Geïnteresseerden kunenn tijdens de ISLN dagelijks aan de seminar deelnemen in het KennisCentrum van C.A.S.T. op de tweede etage in showroom 418. De deelname is gratis.