We International heeft dit boekjaar een omzetdaling van 6,2% behaald. Het Utrechtse kledingbedrijf haalde in boekjaar 2018-2019 een omzet van € 258,4 miljoen, tegenover € 275,7 miljoen een jaar eerder. We International zag zijn omzet in alle markten teruglopen, zowel in de EU als daarbuiten. In Nederland, de belangrijkste afzetmarkt, daalde de omzet van €165,9 miljoen naar €160,5 miljoen, meld het FD.
WE International, waar behalve kledingwinkel WE Fashion ook herenmodemerk Van Gils en vastgoedactiviteiten onder vallen, kampt al jaren met tegenvallende omzetcijfers. CEO Jos Aperghis geeft als reden van de huidige omzet daling de sluiting van de verlieslatende vestigingen in Frankrijk. Op like-for-like basis groeit de retailer, aldus Aperghis. Daarnaast wijst hij erop dat in Nederland het marktaandeel juist groeit, meldt het RetailNews, die na het nieuws over We International van het FD nog sprak met Aperghis.
Onlangs besloot WE Fashion als eerste Nederlandse modemerk een deel van zijn logistiek uit te besteden aan Zalando. Zalando handelt alle bestellingen af van klanten die WE-kleding kopen via het platform. Op deze manier hoopt WE Fashion kosten te besparen.
Het jaarverslag meldt wel stijgende winst. In 2018-2019 boekte We International een winst van €76,5 miljoen en een operationeel resultaat van €80,4 miljoen. Die winst is niet afkomstig uit de verkoop van kleding, maar vooral uit de verkoop van vastgoed. Daarmee werd €79 miljoen verdiend, blijkt uit het jaarverslag. Het is echter niet duidelijk of dit gaat om de verkoop van winkels of kantoorgebouwen.