Omzet Création Gross stijgt

De dual-brand strategie die Création Gross GmbH & Co. KG zo’n drie jaar geleden lanceerde, werpt haar vruchten af en heeft een bovengemiddelde ontwikkeling van de omzet gerealiseerd, zo meldt het bedrijf. De vraag naar moderne kostuums en modieuze jassen (zowel op pre-order of modulair systeem-niveau) van de twee merken Carl Gross en CG-Club of Gents genereerde 8 procent extra inkomsten voor het bedrijf in het eerste kwartaal van 2014 vergeleken met een jaar eerder. Hier hebben de modulaire systemen bijgedragen aan 10 procent extra inkomsten. Het volume van de voorjaar&zomer 2014 pre-orders die reeds geleverd zijn, is toegenomen met 6 procent ten opzichte van 2013. Beide merken gaan mee in de positieve ontwikkelingen in Duitsland en in het buitenland. Dit geldt zowel voor de moderne zakelijke kleding van Carl Gross als voor de jongere, progressieve herenkleding van CG-Club of Gents. Deze laatste heeft zich iets meer dynamisch ontwikkeld ten opzichte van het jaar daarvoor en in de tussentijd genereert deze groep 38 procent van de totale omzet. Dit komt neer op een extra omzet van 14 procent (vanaf april 2014) ten opzichte van 2013. Op de middellange termijn beoogt Création Gross 45 procent voor dit modesegment. Aan de andere kant draagt het merk Carl Gross 6 procent bij aan de omzet van de Group. Op basis van het positieve pre-order resultaat (5 procent), bereikt door beide merken in het herfst-winterseizoen 2014-2015 en de dynamische omzetontwikkeling van zowel modulaire als NOS-programma’s in het eerste kwartaal van 2014, verwacht Création Gross een omzetstijging van 6 tot 8 procent aan het einde van het jaar. De verwachting dat de drempel van € 60 miljoen wordt overschreden, is dus heel realistisch en komt stap voor stap dichterbij, aldus het bedrijf. In 2013 rapporteerde zij een totale omzet van € 57 miljoen.

www.creation-gross.de

06_GC-CLUB OF GENTS_FW14

 

Aanbevolen artikelen
0