De directies van Noppies en Imps&Elfs maakten deze week bekend dat zij hun krachten gaan bundelen. Middels de samenwerking willen beide merken hun posities in de markten voor kinderkleding en zwangerschapsmode versterken. Hiervoor worden de aandelen van Imps&Elfs overgenomen door 9M, het moederbedrijf van Noppies. Met deze stap wordt invulling gegeven aan de gezamelijke visie dat samenwerking zal leiden tot sterkere merken, betere service naar klanten, geografische expansie en efficiëntere operationele processen. Het resultaat is onder andere dat Imps&Elfs kan gaan profiteren van de infrastructuur en schaalvoordelen die Noppies biedt, en dat Noppies gebruik kan gaan maken van de ervaring en kennis die Imps&Elfs heeft op het gebied van marketing en duurzaamheid.
Anne-Gien Haan, CEO van Noppies: “Imps&Elfs is een sterk en innoverend merk dat in een periode van 20 jaar een stevige positie opgebouwd heeft met kinderkleding in het premium segment van de markt. Wij zijn erg blij met deze krachtenbundeling. Wij zijn ervan overtuigd dat onze bedrijven elkaar versterken en dat wij met elkaar kunnen zorgen voor een versnelde groei. Gezamenlijk kunnen wij meer investeren in merken, ontwikkeling van toonaangevende collecties, kwaliteit, logistieke processen en maatschappelijk verantwoord ondernemen. In combinatie met Imps&Elfs ontstaat een duidelijker merkenportfolio en kunnen we onze consumenten en klanten beter bedienen.”
Fons Cohen, oprichter en CEO van Imps&Elfs: “De samenvoeging van ons bedrijf met Noppies is een belangrijke stap voorwaarts. Noppies heeft een sterke positie in de markt voor zwangerschaps- en kinderkleding onder de bekende merken Noppies en Supermom. Wij zijn ervan overtuigd dat Imps&Elfs zal profiteren van de schaalvoordelen die Noppies biedt op het gebied van multi-channel verkoop, inkoop en operationele processen. Samen kunnen we bouwen aan een versterking van onze merken, een uitbreiding van onze service en een betere samenwerking met onze internationale klanten.”