Nieuwe investeerders, merken en concept stores voor CWF

Arkéa Capital Managers, de investeringstak van Arkéa Groups, RAISE Investissement en Dzeta, aandeelhouder sinds 2014, investeren in Children Worldwide Fashion (CWF) Group, waar ze samen met Freddy Mallet, directeur van CWF, en het managementteam, het kapitaal van CWF door deze investering aanzienlijk verhogen. Dat meldt CWF middels een persbericht aan Vakblad Kindermode. Met deze samenwerking positioneert Arkéa Capital Managers zich als grootste aandeelhouder en managementpartner van CWF.

CWF is van plan de ontwikkeling van de groep voort te zetten met nieuwe schoencollecties en accessoire collecties, een versterking van de digitale kanalen, uitbreiding van het merk in Azië, Noord Amerika en het Midden-Oosten en door nieuwe licenties en merken te verwerven.

Het merkenportfolio in de luxe branche wordt uitgebreid met Maison Lanvin voor Herfst/Winter 2020. Geïnspireerd door de collecties van Bruno SIALELLI, zal de collectie uit kleding, accessoires en schoenen voor jongens en meisjes van 1 maand tot 14 jaar bestaan.

Naast nieuwe investeerders en merken heeft CWF laatst CHARBIA gekocht, een creatief Parijs’ luxemerk dat twintig jaar geleden door Eric en Lena Barenton werd opgericht die over de hele wereld geliefde jurkjes voor meisjes maakt die ook bij beroemdheden zeer in de smaak vallen.

In een andere strategische richting diversifieerde CWF zijn distributie met de ontwikkeling van een aantal concept stores. De 2 eerste GIVENCHY KIDS-winkels zijn deze maand geopend in het IFC Chengdu-winkelcentrum en het MIXC-winkelcentrum in Shenzhen. De eerste BOSS winkel opende op 24 mei in Riyadh, Saoedi-Arabië en is een conceptstore voor volwassenen. Twee andere projecten zijn al gepland voor het einde van 2019 in Panama en Tel Aviv.

Tot slot heeft CWF zijn SHOE expertise gediversifieerd en ontwikkeld en schoeisel toegevoegd aan zijn prêt-à-porter aanbod voor BOSS. DKNY, Zadig & Voltaire, KARL LAGERFELD, Billieblush en Carrément Beau hebben hun schoenencollecties zien verdubbelen en CWF wil een beroep doen op die gespecialiseerde netwerken. Het bedrijf heeft ook een divisie accessoires opgezet om alle collecties te ondersteunen.

Aanbevolen artikelen
0