Het Deense kindermodemerk NAME IT begint het nieuwe jaar met een campagne genaamd Better Together, een campagne die zich richt op duurzaamheid en vriendschap. Duurzaamheid en vriendschap zijn volgens het persbericht van NAME IT dingen die meestal gescheiden zijn, maar in deze campagne zijn ze toch samengevoegd tot één entiteit. De campagne benadrukt het belang van samenwerking; op het gebied van duurzame mode, maar ook om voor elkaar te zorgen in een wereld die veel van ons vraagt.
“Better Together is een zeer belangrijke campagne voor ons, omdat we betere omstandigheden willen creëren voor het milieu, de fabrikanten en de kinderen die onze kleding zullen dragen. We willen de planeet in de best mogelijke staat achterlaten voor de volgende generatie – de kinderen – degenen waar NAME IT voor staat, en we hebben al een lange weg afgelegd met onze biologische katoen,” zegt Laura Weber Svendsen, Communication Manager bij NAME IT.
In 2016 was 18% van alle katoen in NAME IT biologisch en sindsdien is er veel gebeurd. Momenteel ligt het percentage op 49,6%, en dit is slechts een tussentijds resultaat, omdat ze verwachten hun doel van 50% te bereiken tegen het einde van dit kalenderjaar. “We willen graag het goede voorbeeld geven als het gaat om duurzaamheid, en we willen de favoriete duurzame keuze in kindermode worden, met 100% biologisch katoen in 2025. Dit lijkt misschien een ambitieus doel, maar we zijn er zeker van dat we dat halen,” aldus Weber Svendsen.