Nederlanders bang voor misleidende reviews

Uit onderzoek van Trustoo onder 1.075 Nederlanders is gebleken dat 84 procent weleens het aankoopproces annuleert op basis van een slechte review.

Onlangs is er een nieuwe wet ingevoerd die misleidende reviews aanpakt. Aanbieders moeten de authenticiteit van berichten toetsen en daarmee ligt de verantwoordelijkheid én aansprakelijkheid direct bij de aanbieders. Nederlanders beperken zich niet enkel tot het lezen van online reviews. Het is voor bedrijven onvermijdelijk om slechte beoordelingen te krijgen. Jezelf hiertegen verdedigen is vrijwel ondoenlijk, maar tevreden klanten een online tegengeluid laten creëren kan wel. Uit onderzoek blijkt ook dat online reviews het aankoopproces flink beïnvloeden. Zonder al te veel naamsbekendheid kunnen partijen op basis van de juiste dienstverlening en tevreden klanten het vertrouwen van de consument winnen.

Trustoo brengt lokale bedrijven in contact met nieuwe klanten. De website brengt kenmerken en contactinformatie van ruim 60.000 lokale bedrijven overzichtelijk in kaart. Zo zien bezoekers in één oogopslag welk lokaal aanbod er zoal is en welk bedrijf hen het meest aanspreekt. Op die manier hoeven consumenten niet eindeloos online te zoeken naar een dienstverlener en krijgen lokale spelers een eerlijkere kans. Voor meer informatie, bezoek de website: https://trustoo.nl/

Aanbevolen artikelen
0