De komende Momad Metrópolis, die 11 tot en met 13 september wordt gehouden in Madrid, krijgt een nieuwe lay-out. Voor het eerst zal het segment schoenen een aparte ruimte krijgen op de beurs. Deze zal zich bevinden in hal 4.
De beursorganisatie komt hiermee tegemoet aan een terugkerende vraag van schoenenleveranciers naar een eigen plekje op de beurs. De collecties worden opgedeeld in 5 segmenten. In het gebied ‘Metro’ zullen high-end, verfijnde, avant-garde en trendsettende collecties worden gehuisvest. Cosmo Casual bevat informele, stedelijke en comfortabele merken, terwijl Cosmo Contemporaneo innovatie collecties zal tonen. Fast & Young richt zich op stedelijke en street-style leveranciers en Cosmo Kids is gericht op het kindersegment.
Daarnaast zullen ook de stands van de Momad showrooms dit jaar een andere plek krijgen. Deze verhuizen vanuit hal 2 naar een eigen ruimte in hal 12. Hierdoor zullen nationale en internationale high-end merken ??deel van het evenement vormen met behoud van hun exclusiviteit. Zij zullen deze hal gaan delen met de merken uit het segment Cosmo Casual, Cosmo Kids en Accesorios. Hal 14 zal ruimte bieden voor merken in het segment COSMO Contemporaneo en de avondkleding collecties in het segment Cosmo Evento.
De Fast en Young merken krijgen een eigen ruimte in hal 2. De jonge ontwerpers en opkomende merken zullen zich daarnaast op de verbindingspunten tussen hal 12 en hal 14 bevinden.
www.ifema.es/momadmetropolis