Modefabriek focust op vrouwen
Modefabriek richt zich vanaf 2024 volledig op de vrouw. Komende wintereditie, op 21 en 22 januari 2024 in de RAI in Amsterdam, zijn er alleen nog modemerken en collecties gericht op vrouwen.
De Modefabriek wil met deze verandering een veel completer en internationaler aanbod in vrouwenmode brengen in uiteenlopende stijlen en segmenten. De nieuwe koers betekent dat Modefabriek ruimte biedt aan verbreding van het aanbod, bijvoorbeeld labels in de categorieën beauty, lifestyle, accessoires, yoga & active wear, lingerie, size inclusive, genderneutraal, artisanaal en cultural heritage.
De Modefabriek geeft aan dat er een internationaal collectieaanbod is dat het aantal bezoekers van over de grens groeit: dit jaar kwamen er twintig procent meer Duitsers en tien procent meer Belgen naar de RAI. Modefabriek wil de focus op de internationale bezoeker het komende jaar intensiveren.
Op verzoek van exposanten en bezoekers zijn de modeshows deze wintereditie weer terug op het programma. De shows zijn toegankelijk voor alle beursbezoekers en bieden labels een podium om zich te onderscheiden.
Op het beursterrein vindt ook Talks plaats, sprekers krijgen het woord op een centraal gelegen open podium. Er is een Trendforum met de vrouwenmodetrends voor winter 2024-2025 en The Fashion Gallery voor boetiekmerken in het hogere segment. Duurzame merken en initiatieven kunnen worden bezocht door het volgen van de Sustainable route.
Afbeelding: Modefabriek