Marc O’Polo krijgt een goede beoordeling in de eerste Fair Wear Brand Performance Check

Om nog meer gerechtigheid en sociale verantwoordelijkheid in zijn toeleveringsketen te brengen, sloot Marc O’Polo zich een jaar geleden aan bij de Fair Wear Foundation. Het casual lifestyle merk voltooide de eerste Brand Performance Check van het initiatief en werd bekroond met de benchmarking categorie “Good”.

“Het resultaat maakt ons erg trots”, zegt Maximilian Böck, CEO van Marc O’Polo AG. “Vooral omdat we er, ondanks alle uitdagingen van de pandemie, met succes in geslaagd zijn om aan veel eisen voor eerstejaarsleden te voldoen. Zo konden we onder andere een score van 90 procent behalen bij de leverancierscontrole. Tegelijkertijd laat het rapport ons zien waar we ons nog moeten ontwikkelen. Daar werken we nu aan, want als een van de leidende merken in het premiumsegment zijn eerlijke arbeidsomstandigheden in de toeleveringsketen voor ons een absolute must.”

Alexander Kohnstamm, CEO van Fair Wear, zegt: “Als je bedenkt dat Marc O’Polo pas 9 maanden lid was en door de pandemie werd uitgedaagd, zijn de resultaten van deze eerste Brand Performance Check veelbelovend. Nu deze benchmark er is, kunnen we concrete stappen zetten in de richting van eerlijkere arbeidsomstandigheden”

Aanbevolen artikelen
0