Livlig: nieuw merk voor baby’s en kinderen
Livlig is een nieuw merk voor baby’s en kinderen. In een persbericht laat het merk weten op zoek te zijn naar innovatieve manieren om bij te dragen aan een bewustere manier van het gebruik van kinderkleding en de behoefte aan een betaalbare hippe stijl.
De debuutcollectie van Livlig bestaat uit 24 stijlen, verdeeld over jongens- en meisjeskleding in verschillende leeftijdsgroepen, van 6 maanden tot 8 jaar.
Daarnaast biedt Livlig ook combinatie-ideeën aan met drie pijlers: nieuwkoop (first owned) van het eigen label, verhuur (multiply owned) van het eigen label en tweedehands verkoop (double loved).
De eigen collectie zal beschikbaar zijn voor aankoop en verhuur via de webshop en ook worden verkocht aan geselecteerde retailers. Het circulaire “nieuwkoop” proces werkt als volgt: na aankoop en gebruik van een nieuw artikel van Livlig of een ander merk, kunnen consumenten zowel rechtstreeks als via geselecteerde retailers de kledingstukken inleveren. Ze krijgen korting op een volgende aankoop.
Het “verhuur” proces sluit aan bij zowel het nieuwkoopproces als het tweedehandsproces. Consumenten kunnen via de website een account aanmaken en kiezen voor een bepaalde periode waarin ze de artikelen willen huren, zowel uit de nieuwe collectie als de tweedehands collectie.
De tweedehands verkoop zal op een later tijdstip plaatsvinden, zodra er voldoende artikelen zijn ingezameld. Livlig zal hiervoor samenwerkingen aangaan met andere merken om de tweedehands verkoop te realiseren.
Eigenaar en oprichtster Manon Pauly legt uit waarom ze gestart is met Livlig: ‘’Het merk Livlig is ontstaan vanuit de behoefte aan een bewustere benadering van kinderkleding en de vraag naar betaalbare en trendy stijlen. Ouders ervaren vaak dat kledingstukken nauwelijks worden gedragen voordat hun kind eruit groeit. Wat te doen met deze nog steeds mooie en kwalitatieve kledingstukken? Daarnaast kan het aanschaffen van nieuwe kleding bij elke groeifase behoorlijk kostbaar zijn. Deze uitdagingen hebben mij met Livlig geïnspireerd om actie te ondernemen.’’
