LE BIG experimenteert met pop-up

Kindermodemerk LE BIG opende begin oktober een pop-up store aan de Amsterdamse Staalstraat; in het hart van het oude centrum. “We wilden een vlaggenschip neerzetten; een plek waar onze merkbeleving goed naar voren komt. Het liefst in Amsterdam”, vertelt eigenaar Anke Goossens. “Het is een pop-up store geworden.  Twee maanden lang is deze toplocatie ‘van ons’. En het smaakt naar meer: misschien blijven we hier wel zitten. Of gaan we elders op zoek naar een vaste locatie.”

Hoe reageren consumenten? “Die zijn blij verrast. Aangezien we in het centrum zitten krijgen we veel toeristen over de vloer. Zij kopen vooral artikelen uit onze accessoire-lijn; deze hoeven ze immers niet te passen”, aldus Goossens. “Het is fijn om een plek te hebben waar we reacties als deze zelf kunnen peilen. De pop-up store is een enorme bron van feedback. Natuurlijk krijgen we ook feedback van onze retailers, maar het is toch anders om zelf te ervaren waarom een product wel – of juist niet – verkoopt. Ons hele team staat nu – roulerend – in de winkel. We zijn zeven dagen per week open; het is een mooi experiment.”

Tassen
Dit seizoen werd ook de accessoirescollectie van LE BIG uitgebreid. Het merk verkoopt nu véél meer tassen. “We merkten dat daar ruimte voor was”, aldus Goossens. “Het is een serieuze tassenlijn geworden; fashionable, maar ook functioneel. Met stevige back-to-school backpacks en etuis, maar ook travel-gerelateerde producten, zoals logeertassen, weekendtassen en cosmetica-tasjes. Alles in de herkenbare LE BIG-stijl.”

Met de tassenlijn benadert LE BIG nu voor het eerst de lederwarenbranche. “We hebben al klanten die zowel LE BIG-kleding als -accessoires verkopen. Zo is onze back-to-school-lijn al in De Bijenkorf en Hudson’s Bay te vinden. Nu gaan we ook gespecialiseerde lederwarenzaken benaderen. Ons verkoopteam is daar druk mee bezig. Ik kan me voorstellen dat sommige lederwarenzaken ons nog niet kennen. Hopelijk komt daar snel verandering in. Onze tassencollecties brengen de winkelstraat een flinke dosis kleur en fun.”

LE BIG wordt in Nederland vertegenwoordigt door Joost Hoppenbrouwers van Hop Agenturen. 

 

 

 

Aanbevolen artikelen
0