oud
Kindermode juli 2015
Kindermode is een uitgave van Blauw Media Uitgeverij. In Kindermode verschijnt onder andere businessnieuws, collectienieuws van verschillende merken en marktvisies. Ook komen achtergrondverhalen en interviews met retailers en agenten aan bod.
Vakbeurzen
Vakbeurzen
In deze uitgave voor- en nabeschouwingen uit de beurzenwereld
Modeprognose
Modeprognose winter 2015/2016
Bruggen bouwen
De huidige tijd kenmerkt zich door verschillende ontwikkelingen. Zo is er sprake van een toenemende kloof tussen arm en rijk en heerst er een cultuur van wantrouwen. We worden bespioneerd en privacy lijkt niet meer te bestaan. Deze periode van transitie brengt bovendien veel verwarring met zich mee; we bevinden ons in een tussenfase, waarin het oude al grotendeels achter ons ligt, maar het nieuwe nog niet echt is begonnen. We moeten opnieuw onze identiteiten ijken en onze positie bepalen.
Pitti Kids
De winkel van
Een goeie straat, zo omschrijft Annemiek Poppes de Gijsbrecht van Amstelstraat in Hilversum waar zij haar kinderwinkel Pitti Kids heeft. “Het is een echte winkelstraat die parellel loopt aan de ringweg. Je vindt hier grote ketenwinkels als Blokker, Albert Heijn en Hema, maar ook veel leuke speciaalzaken.
Achtergrond
Pop-up stores
Pop-up stores schieten als paddenstoelen uit de grond. Als gunstig bijeffect gaan ze leegstand te lijf. Maar wat schiet de retail er zelf mee op? En hoe luiden de spelregels voor succes? Vakblad KinderMode zocht het uit.
Lunter Textiel
Lunter Textiel
Het gaat goed met Lunter Textiel Groep. Het nieuwe concept Shoptegoed zorgde voor een grote omzetstijging. Het bedrijf achter de merken The Dutch Design Bakery, Dutch Heroes, Ziezoo en MIJN presenteert opnieuw een serie sterke collecties voor jongens en meisjes.
Gaastra
Gaastra
Wie aan Gaastra denkt, krijgt onmisbaar het beeld van zeezeilers voor ogen. “Het is een sterk imago”, geeft general manager Oliver Frielingsdorf direct toe. “Dat nautische verleden is onlosmakelijk met ons verbonden. Het is waar het kledingmerk op drijft.”