Kindermodebeurs kleine fabriek draagt deze zomer een nieuwe naam: ‘MARKET by kleine fabriek’ en valt samen met de zomer 2016-editie van de modefabriek. MARKET by kleine fabriek krijgt daarbij een geheel nieuwe uitstraling en opstelling. “We gaan terug naar de essentie: de producten”, schrijft de organisatie in een persbericht. “Hierbij is de uitstraling industrieel, innovatief en volwassen.”
“MARKET by kleine fabriek’ krijgt een grote cirkelvormige opstelling, open en overzichtelijk, met een sterke focus op collecties. Door de nieuwe opzet en open structuur – als een markt – is er meer dan ooit ruimte om optimaal zaken te doen. De buitenring wordt gevormd door merken die zich groots willen presenteren, daarbinnen is alle ruimte voor labels met kleine collecties, start ups en designers, maar ook speciale collaboraties, capsules of spin offs van de leading brands. Deelnemen is aanzienlijk laagdrempeliger gemaakt. Zo kan zelfs een start-up zich de nodige continuïteit permitteren en ieder seizoen aanwezig zijn, wat de sector een extra buzz zal geven”, aldus de organisatie.
MARKET by kleine fabriek vindt plaats op 10 en 11 juli in hal 11 van RAI Amsterdam. De organisatie koos ervoor om de beurs tegelijk met Modefabriek te laten vallen, wat het volgens de organisatie ‘extra aantrekkelijk maakt voor zowel (internationale) inkopers als merken om Amsterdam op de agenda te zetten.’ De nieuwe data zou bovendien moeten voorkomen dat MARKET by kleine fabriek samenvalt met andere internationale kindermodevakbeurzen.