Mode is een totaalconcept, dát is de boodschap van de 22e editie van de Kleine Fabriek. De beurs, die aanstaande zondag en maandag plaatsvindt in Hal 7 van de RAI Amsterdam, presenteert zoals ieder seizoen het nieuwste van het nieuwste in children’s fashion & Lifestyle’.
“Kindermode is als geen ander segment een ‘total lifestyle concept’”, zegt de organisatie. Er is een almaar toenemende rol voor toys, boeken en cadeaus, interieur, textiel en ‘mommy tools’, schoenen, accessoires en back-to-school supplies. Maar in de kern draait het natuurlijk om al die waanzinnig coole en mooie nieuwe kleertjes.”
Nieuwkomers
De Kleine Fabriek heet ook tijdens komende wintereditie weer een aantal nieuwkomers welkom. Zoals het Franse merk Petit Bateau, Maison Chaos uit Zweden, LOVE kidswear uit München en de denim patches van by Kiki. Ook het Ijslandse label Iglo + Indi, het Portugese Caracol, First Love uit Puerto Rico en Fabric Flavours uit het Verenigd Koninkrijk presenteren zich voor het eerst op de beurs.
Made in Holland
Nederlandse labels zijn uiteraard goed vertegenwoordigd en komen van heinde en ver. Zo zijn de nieuwe collecties van Kidscase, Kik-kid, Wild, Little Label, Sproet & Sprout, nOeser, FLo, Unkk, Cakewalk, Funky XS, Moodstreet, Indian Bluejeans, Bomba, Jake Fischer en Tumble & Dry er te bewonderen.
Inspiratie
De Kleine Fabriek wil haar bezoekers graag inspireren. “Onze pop-up shops staan weer bol van de coole, kleine labels om te ontdekken. Bovendien laten ze zien hoe cool en contemporary een winkel eruit kan zien. Daarnaast is er het inspirerende Kleine Fabriek lezingenprogramma, omgedoopt tot ‘TALKS’, met alles over het veranderende retail-landschap. Direct toe te passen trendinformatie komt deze editie van de Britse trend guru Fiona Coleman, Online expert Lonneke Huijbregts van Bubblemint en van de all round future watchers van Buro Jantrendman.”