Op de 22e editie van de kleine fabriek draaide alles om de ‘happy factor’. ‘Wat doe jij om de branche écht leuk, fris en happening te houden’ was de vraag die tijdens de beurs centraal stond. “Want niet alleen de klant wil ergens blij van worden, het wordt pas echt leuk in de business als we er zelf ook blij van worden”, zo stelt de organisatie.
Voorbeelden van ‘blijmakers’ die afgelopen zondag en maandag op de kleine fabriek stonden zijn onder andere de Nederlandse ontwerper Antoine Peters, die honderden mensen met z’n tweeën in een enorme sweater fotografeerde en online influencer Janine Breukhoven-Kho, die met haar site the-dad.com een eigen mini-universum neerzette.
Annika Jansen van online store Orange Mayonnaise ging op de kleine fabriek vooral op zoek naar het ‘wow-gevoel. “Ik ben heel blij dat merken steeds vaker leuke colabs doen of speciale collecties bieden. Blijven verassen is essentieel. Dat geldt trouwens ook voor mij als winkel!”
Kleine fabriek tijdens Modefabriek
Deze zomer vindt de kleine fabriek plaats op zondag 10 en maandag 11 juli 2016 in Amsterdam RAI. Op dezelfde datum en locatie wordt ook de Modefabriek georganiseerd. Met de nieuwe data voorkomt de organisatie dat de kleine fabriek samenvalt met andere internationale kindervakbeurzen. De kleine fabriek biedt de retailers en merken daarmee de gelegenheid om alle events te bezoeken.