Kleding.nl neemt StyleLounge over

Kleding.nl maakte onlangs bekend StyleLounge te hebben overgenomen. Met deze acquisitie versterken Kleding.nl en zusterbedrijf Fashiola de leidende posities in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Zweden.

Aandeelhouders van StyleLounge, een Duits bedrijf gevestigd in Hamburg, besloten in mei 2019 alle activiteiten te staken. Sindsdien zocht StyleLounge een overnamekandidaat. Kleding.nl neemt de meest waardevolle activa van Stylelounge over: het merk, de marketingkanalen en diverse relevante technologieën. Een aantal StyleLounge medewerkers maken eveneens de overstap naar Kleding.nl.

Het Nederlandse bedrijf Kleding BV exploiteert 25 websites. In Nederland is Kleding BV bekend onder de merknaam Kleding.nl. In nog eens 24 landen wereldwijd is het bedrijf bekend met het merk Fashiola.

“De acquisitie van StyleLounge is een mooie stap voor ons. Hij past perfect in onze strategie om ons meer te concentreren op onze kernmarkten en nauwer samen te werken met onze partners,” aldus Peter Langenkamp, CEO van Kleding.nl & Fashiola. Nicolas Le Borgne, CEO van StyleLounge, voegt toe: “StyleLounge en Fashiola vullen elkaar aan. De combinatie van onze sterke punten zorgt voor meer transparantie in de fashion e-commerce markt. Deze overname is gunstig voor alle partijen.”

Kleding.nl werd in 2012 gelanceerd. Al snel werd Kleding.nl het startpunt voor het online kopen van kleding en kledingaccessoires in Nederland. Vanaf 2013 startte een internationale uitrol naar 24 landen met het zelfde concept onder de merknaam ‘Fashiola’. In maart 2017 nam het Spaanse Mitula Group, inmiddels opererend onder de naam Lifull Connect, het bedrijf over van de oprichters. Medeoprichter Peter Langenkamp is tot op heden de CEO van het bedrijf. Kleding.nl heeft momenteel 35 medewerkers in haar kantoren in Madrid en Amsterdam.

Aanbevolen artikelen
0