Kinderkledingmerk Villa Happ bezig aan ‘Comeback’

Na jaren van afwezigheid maakt Villa Happ een comeback in de modebranche. Rutger van Happen zoon van de voormalige eigenaar wil het kinderkledingmerk weer terug op de kaart zetten. In het verleden had Villa Happ ruim 75 winkels in Europa en werd de collectie ook via wholesalers verkocht. De nieuwe eigenaar (derde generatie) gaat zich vooral inzetten in de wederopbouw van het merk en de collectie, er wordt nog niet gesproken over retailshops. “Nog dagelijks wordt mij gevraagd of ik geen ambitie heb het ‘kindje’ van de familie weer te laten herleven. Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar de tijd is rijp om dit prachtige merk weer groot op de kaart te krijgen. Dit gaan we doen door te starten medio 2021 met een limited collection, welke exclusief verkrijgbaar gaat zijn bij een geselecteerde groep shops en webshops. Daarna gaan we met een complete collectie de markt in”, aldus Rutger van Happen. “Mijn belangrijkste reden voor de herstart is de emotionele band die ik heb met deze merknaam, natuurlijk heb ik wel als familielid gewerkt voor Villa Happ, maar de kans heb ik nooit gekregen om het bedrijf zelf vorm te geven. Nu was deze kans er en die pak ik met beide handen aan. In een compleet nieuwe stijl, met nieuw logo gaan we met een hecht team werken in de komende periode aan deze wederopbouw. Een aantal oud-medewerkers van Villa Happ heeft daarbij al aangegeven een steentje te willen bijdragen, dat onderstreept nog maar eens hoe deze merknaam in het bloed en DNA van vele zit.” Binnenkort zal meer bekend worden over de exacte lancering van de limited collection.

Aanbevolen artikelen
0