ISPO München 2022 goed bezocht

SPO München 2022 goed bezocht

Duurzaamheid en innovatie stonden centraal bij de herstart van ISPO München van 28 tot 30 november. Binnen de sportartikelenindustrie, met name de outdoorsector, is ISPO een voorloper op het gebied van duurzaamheid. En het gaat niet alleen om de innovatieve verwerking van milieuvriendelijke materialen, maar om de hele waardeketen, van ontwerp tot productie en verpakking. 

ISPO München is inmiddels meer geworden dan alleen een productshow voor de sportartikelenindustrie: het is het platform voor het stimuleren van partnerschappen, initiatieven en innovaties buiten de beurs om, en om actuele urgente kwesties te bespreken.

Iets minder dan 90 procent van de exposanten kwam uit het buitenland en in totaal waren meer dan 50 landen vertegenwoordigd. De vijf landen met de meeste exposanten waren Duitsland, Italië, Frankrijk, China en Taiwan. Ongeveer 20 procent van hen was voor het eerst op ISPO München. De 40.000 vakbezoekers kwamen uit in totaal 117 landen, waarvan 73 procent internationale gasten. De top vijf deelnemende landen waren Duitsland, Italië, Frankrijk, Groot-Brittannië en Oostenrijk.

Het nieuw opgerichte Future Lab, met innovatie, duurzaamheid en transformatie van de detailhandel als belangrijkste thema’s, was een grote attractie op ISPO München. De Sustainability Hub was een aangewezen gebied in het Future Lab, exclusief gewijd aan het onderwerp duurzaamheid. Hier werd op de tweede beursdag ook de ISPO Award 2022 uitgereikt. Op de beurs werden in totaal ongeveer 100 bekroonde producten en diensten gepresenteerd. In het Future Lab presenteerden ook meer dan 70 startups die deelnamen aan de ISPO Brand New Award hun innovaties en nieuwe benaderingen voor de industrie.

“De herstart van ISPO München na meer dan tweeënhalf jaar was indrukwekkend. Volgend jaar vindt ISPO München weer plaats in Messe München op dinsdag t/m donderdag, van 28 tot 30 november 2023. 

Aanbevolen artikelen
0