Hiltl focust al 60 jaar op kwaliteit

Het jaar 2015 staat voor Hiltl volledig in het teken van 60 jaar Hiltl The Ultimate Trouser. “Het merk staat voor 60 jaar van gestage innovatie in het herenbroekensegment, 60 jaar waarin kwaliteit altijd boven kwantiteit ging, 60 jaar die volledig in het teken stonden van de Ultimate Trouser”, vertelt Ton Enthoven van Lúomo fashion BV. Volgens hem onderstreept de visie van Hiltl het motto van oprichter Fritz Hiltl: ‘Ons doel was nooit de grootste te worden, maar de allerbeste’. “Ter nagedachtenis aan Fritz Hiltl is het de visie van het Hiltl-team de ultieme broek te produceren, oftewel de beste mannenbroek wereldwijd. Dit lijkt misschien onrealistisch, maar Hiltl levert wereldwijd al aan ongeveer 1300 klanten in 36 landen. Naast de core market in Europa wordt een groot deel van de omzet overzee gegenereerd. Vandaag de dag zijn de VS, Canada en Azië belangrijke koopgebieden voor Hiltl-broeken.”

Kwaliteitsontwikkeling

60 jaar na de oprichting van het merk is Hiltl bezig met het ontwikkelen van de kwaliteit van de broeken, wat onder andere betekent dat er nieuwe kwaliteitsaspecten worden toegevoegd. Enthoven: “Samengevat zijn de kwalitatieve eigenschappen van Hiltl uniek en internationale topadressen als Hirmer in München, Harry Rosen in Canada, Saks Fifth Avenue in New York zijn slechts een paar van de klanten die deze kwaliteiten waarderen. Daarnaast biedt Hiltl ook een duidelijke distributiestructuur en een collectie die uniek is door zijn variëteit. Vandaag de dag staan Italiaanse flair en Italiaanse pasvorm met handgemaakte details, evenals standaard basismodellen centraal in de Hiltl-collectie.”

Voorjaar/zomer 2015

Hiltl inspireerde zijn voorjaar-zomercollectie 2015 op het straatbeeld van internationale steden, waarin mannen zich steeds meer kleden in de stijl van een gentleman of dandy uit het begin van de 20ste eeuw. Hieruit vloeide een collectie die bestaat uit de segmenten Signature, Sartorial Streets en Golden Tag. Voor de wereld buiten het kantoor, werk en het stadsleven ontwikkelde Hiltl de segmenten Summer Chic, Chino Nobile en Urban Sports. Door zomerkleuren, uitgewerkte details of innovatieve kleuringen en wassingen worden premium broeken gepresenteerd met een casual karakter. Het motto is: ‘Kwaliteit tot in het laatste detail’. Het collectie-segment Hiltl Performance gaat over toegevoegde waarde en functie voor de drager. Temperatuurregulerend, ademende en easy-care zijn de kernwoorden voor dit collectie-segment. Hier biedt Hiltl met bijvoorbeeld smartcel of ice cotton exclusieve individuele thema’s. Voor de 60ste verjaardag van Hiltl The Ultimate Trouser is een klein pakketje met speciale labels gemaakt. Een wollen popeline Super 150 S van Barberis Canoncio, een katoenen artikel van Supima-cotton en een moderne 5-pocket in een gewassen piqué-look. Deze drie artikelen worden door Hiltl ondersteund door middel van een speciale mailing en speciaal ontwikkeld promotiemateriaal voor het jubileumjaar.

Hiltl presenteert de nieuwe collectie op de Modefabriek in Amsterdam van 13 tot en met 14 juli.

www.hiltl.de, 078 644 17 17

Hiltl Zomercollectie 2015

Drie segmenten: Signature, Sartorial Streets en Golden Tag
Inspiratie: gentlemen en dandy’s uit het begin van de 20ste eeuw
Prijzen: € 129,- tot € 199,-
Showroom: Weteringsingel 14, 3353 GZ Papendrecht

Hiltl
Ton Enthoven

Even bijpraten met:

Naam: Ton Enthoven
Agentuur: Lúomo fashion BV
Waarom vertegenwoordigen jullie Hiltl? “Hiltl past perfect in onze agentuur, samen met andere premiumlabels als Leyva, Daks en Alan Paine.”
Hoe onderscheidt het merk zich? “Hiltl vult een stukje in de markt tussen merken die tot € 100,- verkopen en duurdere merken vanaf € 200,-. Daarbij bieden we ook echte maten aan, zoals de kwartmaten. Dit ontbreekt in Italië.”
Waar hebben retailers op dit moment behoefte aan? “Wij ondersteunen onze klanten met prachtige voorraad en een made to measure-programma. Daarnaast is service bij Hiltl bijna oneindig.”
Hoe komen jullie hen tegemoet? “Service is één van de pijlers, zowel bij Hiltl als bij Enthoven.”

0