Herschel Supply Kids: ‘minder grenzen, meer fun’ 
     
Een interview met Lyndon Cormack

Begin 1900 verhuisden Peter Alexander Cormack en zijn vrouw van Wick in Schotland naar het kleine dorpje Herschel in Canada. In 2009 vernoemden de broers Lyndon en Jamie Cormack hun eigen accessoirelabel naar dit kleine dorpje, waar drie generaties van hun familie opgroeiden. Herschel Supply groeide de afgelopen jaren tot een succesvol merk. De accessoires worden wereldwijd verkocht en ook in Nederland zijn met name de rugtassen van Herschel goed vertegenwoordigd in het straatbeeld. In een zoektocht naar speelsheid en grenzeloosheid, en om het merk wereldwijd verder uit te bouwen, lanceerden de broers Cormack een accessoirecollectie voor kinderen, waarin speelse details, vrolijke kleuren en verhalen de hoofdrol spelen. Vakblad kindermode sprak met Lyndon Cormack over de nieuwe Kids collectie.

Wat is de visie van de Herschel Supply Kids collectie?
“We willen accessoires creëren met een oog voor detail, waarbij we nostalgische producten moderniseren. Onze Kids collectie is ontworpen met een knipoog naar de klassieke stijlen. We combineren gebruiksproducten met veel prints, verhalen en fun. Zo creëren we items die zowel ouder als kind aanspreken. We negeren de grenzen, nemen onszelf minder serieus en houden het leuk.”

Waarom koos Herschel ervoor om een Kids Collectie te ontwerpen?
“Een kindercollectie geeft je de mogelijkheid om speels te zijn. Er zijn minder grenzen dan bij collecties voor volwassenen. Je hebt de vrijheid om te experimenteren met grappige prints en kleuren. Ook geeft het ons de kans om samen te werken met de beste kindermoderetailers ter wereld. Zo raken we nog meer geïnspireerd en vergroten we ons bereik wereldwijd.”

Waarom is de Herschel Supply Kids collectie interessant voor retailers?
“De Herschel Supply Kids collectie is een premium  product van een wereldwijd erkend accessoiremerk. De Kids Collectie vertelt verhalen met een grote variëteit aan stijlen, kleuren en prints. Bovendien voorzien we de Retail van goed materiaal, in de vorm van uitgebreide lookbooks en catalogussen, en bieden we materiaal waarmee winkeliers de producten goed kunnen presenteren.”

Welke branding strategie gebruikt Herschel Supply voor de Kids Collection?
“De branding strategie blijft voor elke Herschel collectie hetzelfde. We focussen op een goede samenwerking met onze retailers, zoeken naar de beste verkopers en vertellen een verhaal met onze collecties. Voor onze Kids collectie kozen we elementen die specifiek kinderen aanspreken, met vrolijke prints en kleuren.”

Wie is de doelgroep voor deze collectie?
“De Herschel Supply Kids collectie heeft als doel de modebewuste ouder die veel eerste keuzes voor zijn of haar kinderen maakt, voornamelijk voor het kind in de kleuterleeftijd. De tassen complementeren de outfits van de kleuters en laten ze opvallen. De designs hebben een echte ‘mini-me feel’.”

Wie is de ‘perfecte’ Herschel Supply Kids retailer?
“We zoeken naar samenwerkingen met de juiste retailers in elke regio en werken het liefst samen met bijzondere winkels, die bij onze merkstijl passen. Meestal zijn dit retailers die naast modebewuste collecties ook andere unieke producten aanbieden, zoals kunstwerken en handgemaakt speelgoed.”

Wat zijn de verkoopverwachtingen voor de Kids Collectie?
“Het doel van de Herschel Supply Kids collectie is niet zozeer het behalen van een zo hoog mogelijke omzet. We lanceerden de lijn meer ter versterking van onze identiteit. Op dit moment zijn we meer bezig met het aantrekken van de juiste winkels. We verkopen liever weinig producten in de beste winkels, dan grotere hoeveelheden in minder passende shops.”

Wat zijn de bestverkochte Herschel Supply tassen voor kinderen?
“Onze twee toptassen in de Kids Collectie zijn de Heritage en Settlement rugtassen, welke beide aangepaste versies van de volwassen tassencollectie zijn. We bieden nu ook een headwear lijn, welke het ontzettend goed doet in de kindermodemarkt.”

Hoe ontwikkelt de markt voor kindertassen zich ten opzichte van andere marktsegmenten? Hoe gaat Herschel Supply op deze ontwikkelingen in?
“We gebruiken onze bestverkochte producten van onze volwassen collectie en bekijken hoe we deze stijlen kunnen personaliseren voor kinderen, door unieke details toe te voegen, zoals name tags en grappige prints. We zorgen er verder voor dat de tassen comfortabel dragen en dat ze goed passen.”

Hoe ontwikkelt de Kids collectie zich verder?
“We blijven voortborduren op onze successen met innovatieve producten die bijzondere verhalen vertellen. Herschel Supply onderzoekt de markt voortdurend en neemt productontwikkeling serieus door te kijken naar wat werkt in de markt. Bovendien houden we onze ogen open: we zijn ons bewust van waar we staan en zijn altijd geïnteresseerd in nieuwe mogelijkheden en ideeën.”

Herschel Supply levert drie Kids collecties per jaar: in de lente, zomer en winter. De kinderaccessoires van Herschel waren dit seizoen voor het eerst te zien op de Kleine Fabriek in Amsterdam. Herschel Supply wordt verdeeld door ICC Distribution

SP15_Kids_Lifestyle_Press_05      SP15_Kids_Lifestyle_Press_06        SP15_Kids_Lifestyle_Press_04

0