Frankfurt Fashion Week: Hosting the future of fashion

Samen de mode-industrie verbeteren: De Frankfurt Fashion Week positioneert zich als gastheer voor de toekomst van de mode en zet zich actief in voor de transformatie naar een toekomstgerichte, meer duurzame mode- en textielindustrie. Van 5 tot 9 juli 2021 komt iedereen die deze transformatie mede vorm wil geven, samen in Frankfurt am Main. De initiatiefnemers van de Frankfurter Modeweek – Messe Frankfurt en de Premium Group – hebben daartoe een ware staatsgreep gepleegd: De Conscious Fashion Campaign (CFC), die samenwerkt met het United Nations Office for Partnerships (UNOP), is presenting Partner geworden. Voortbouwend op de bestaande samenwerking tussen UNOP en Messe Frankfurt is het de bedoeling om de Fashion Week van Frankfurt op te richten als platform om de mode-industrie te ondersteunen bij de verdere ontwikkeling van de doelstellingen voor duurzame ontwikkeling.

Doel
Het doel van de Frankfurter Fashion Week is dat alle exposanten, deelnemers en partners zich tegen 2023 inzetten voor de doelstellingen van duurzame ontwikkeling. De SDG’s (Sustainable Development Goals) worden ook in de Frankfurter Fashion Week opgenomen. Op deze manier worden de duurzaamheidsdoelstellingen zichtbaar en tastbaar gemaakt voor het publiek van de Fashion Week – en zo worden de claim, doelstellingen en concrete voorstellen voor de uitvoering ervan voorgelegd aan een internationale opinievormende mode- en lifestylegemeenschap. Tijdens een ééndaagse Frankfurter Fashion SDG-top, gepresenteerd door Conscious Fashion Campaign, zullen onderwerpen als gendergelijkheid, schoon water, klimaatbescherming, sociale rechtvaardigheid en hun betekenis voor een toekomstgerichte mode-industrie verder worden uitgediept. Een ander punt op de duurzaamheidsagenda: de Frankfurter Fashion Week lanceert een duurzaamheidsprijs voor uitmuntend, innovatief, duurzaam design en andere categorieën met een wereldwijde aantrekkingskracht op de mode- en textielindustrie.

Aanbevolen artikelen
0