Nieuw bij FG Modeagenturen is Barbara’s Choice, een Deens kledingmerk dat onder meer gewatteerde jassen voor kids ontwerpt. “Het merk is gestart in 2015 omdat men vond dat het ontbrak aan een goed alternatief in het bestaande marktsegment voor gewatteerde jassen tegen een betaalbare prijs. De bestaande gewatteerde jassen waren te beperkt in kwaliteit dan wel te duur. Men wilde een sterk merk creëren met zowel focus op het product als op het ontwerp. Een jas met een duidelijke functie en een iets ander uiterlijk, uitgevoerd in de beste kwaliteit en modieuze kleuren”, zegt Faisca namens FG Modeagenturen. “En dat is gelukt. Het merk is niet bang om te experimenteren en uit dit in een grote mate van flexibiliteit in haar ontwerpen. Eenvoud en functionaliteit zijn de belangrijkste twee uitgangspunten van Barbara’s Choice. Het concept is, zoals vooraf werd verwacht, succesvol gebleken. Na één jaar op de markt te zijn breidt Barbara’s Choice haar collectie uit. Desondanks zullen de gewatteerde jassen ‘het DNA’ blijven. Barbara´s Choice wil niet de standaard in gewatteerde jassen volgen, maar deze gaan bepalen.”