Initiatiefnemer Rob de Vos kijkt tevreden terug op de eerste editie van Sunday School, die 14 januari plaatsvond. “De beurs werd erg goed bezocht, boven verwachting zelfs, en we hebben veel positieve reacties gekregen.”
Ideeën aanreiken
Een belangrijke doelstelling voor Sunday School was om een platform te creëren waar kindermodewinkeliers op één dag breed geïnformeerd kunnen worden, zo vertelt De Vos. “We hebben dat gedaan door een mix van bekende, gevestigde merken te presenteren in combinatie met nieuwe, opkomende merken. Daarnaast wilden we ook een informatief programma aanbieden. Er waren twee modeshows en een gastspreker. Die vertelde over een onderzoek dat uitwijst dat er een goede toekomst is voor stenen winkels, zolang er een juiste mix is tussen online en offline. De beurs stond echt in het teken van ideeën aanreiken.”
Opvallend was de positieve sfeer die er hing, vindt De Vos. “Iedereen was enthousiast en ging volop in gesprek. We zagen ook dat men zich kwetsbaar opstelde richting elkaar en dat is heel positief; het betekent dat mensen met elkaar in gesprek gaan om samen betere resultaten te behalen. Want de merken en winkels moeten het uiteindelijk samen doen.”
De Vos en medeorganisator Stefan Flint zijn al druk bezig een datum vast te leggen voor de volgende editie van Sunday School, die rond eind juni, begin juli zal gaan plaatsvinden.