Zo’n driehonderd winkelmedewerkers kwamen op 30 oktober naar C.A.S.T. om alles te leren over de aanwezige merken. Hoe wordt een schoen gemaakt? Hoe krijg je de échte elegante gentleman terug in het Nederlandse straatbeeld en hoe leer je jezelf aan om anders naar een alom bekende sneaker te kijken? Dit en meer kwam aan bod bij de dertig merken die zich presenteerden aan het winkelpersoneel.
“Inkopers weten de weg naar C.A.S.T. al tientallen jaren te vinden, maar het winkelpersoneel kwam er niet of nauwelijks. Sinds enkele jaren is hier verandering in gebracht door het organiseren van Experience Day. Een dag speciaal voor winkelpersoneel waarbij ze alles te weten komen over de merken die ze verkopen in de winkel”, aldus de organisatie. “De vierde editie bevatte een bijzonder breed aanbod van presentaties en bedrijven. Zo was Fiona Koning van De Kleurenverdieping er om kleuradvies te geven aan alle aanwezigen. De dag stond sowieso in het teken van kleuren en persoonlijkheden want Simone Sombroek van I love Colours verzorgde de plenaire sessie. Ze schonk hierbij aandacht kleuren die karaktereigenschappen weerspiegelden. Het werd een interactieve sessie waarbij de bezoekers de kleur kozen die zij het beste bij zichzelf vonden passen. Op een goede én op een slechte dag.”
Sessies
“Zowel nieuwe als gevestigde merken verwelkomen het winkelpersoneel met zeer uiteenlopende sessies. De één focust zich op het proces voordat de collectie in de winkel staat, de ander ziet het als zijn taak om het straatbeeld te voorzien van meer elegantie bij Nederlandse mannen. Dit brede aanbod zorgt ervoor dat het een leuke, gevarieerde dag was voor de bezoekers.”