Metamorfose bij DoubleDutch Kidswear

Marco Nijman en Sanne Wellesen van DoubleDutch Kidswear hebben hun bedrijf een complete metamorfose laten ondergaan nadat ze het in mei 2019 overnamen. “Voorheen heette het KinderOutlet groothandel Veldhoven, maar de manier van werken vonden we te beperkt. Wij wilden een grotere focus op de eigen merken Vinrose en Ducky Beau om deze twee een boost te kunnen geven. Naar ons gevoel zat er namelijk meer in dan louter partijhandel en we wilden absoluut een grotere doelgroep aanspreken. Vandaar dat we Vinrose en Ducky Beau aangepast hebben qua uitstraling, prijsstelling en marktpositie om ze meer merkwaarde mee te geven. Daarnaast hebben we de bedrijfsnaam gewijzigd naar DoubleDutch Kidswear om dit te benadrukken. Ducky Beau en Vinrose zijn namelijk twee volbloed Nederlandse kinderkledingmerken. Al vrij snel daarna begon de omzet te stijgen en zagen we bevestigd dat de potentie van beide merken er inderdaad was.” 

Rust voor de retailer
Ook achter de schermen is er hard gewerkt bij DoubleDutch: “De digitalisering is aangepakt, wat betekent dat we ons B-to-B portal en onze website hebben ge-upgrade. Via de B-to-B portal kun je met je eigen account heel eenvoudig bestellingen plaatsen en je account beheren.

Onze manier van orderen is daardoor totaal veranderd, voorheen kocht men enkel collecties die op voorraad waren, nu zorgen we ervoor dat de gehele collectie na het zien van de samples op voororder kan worden besteld, met daarbij goede leveringsvoorwaarden, een (zeer) laag instaporderbedrag en de mogelijkheid om na het voororderen continu na te bestellen. Wij nemen namelijk de collecties zelf op voorraad, waardoor je de zekerheid hebt dat die altijd beschikbaar is, uitgezonderd sommige limited editions of uitlopende modellen. Feitelijk nemen wij dus het voorraadrisico van de winkelier over. Wij denken dat een winkelier meer gebaat is bij een nabestelmogelijkheid in het seizoen dan een diepte-investering vóór het seizoen. Dat geeft rust voor de retailer omdat je geen groot orderbedrag meer hoeft te plaatsen en je tegelijkertijd weet dat je razendsnel geleverd krijgt als je de goederen nodig hebt, indien gewenst zelfs overnight. Dit betekent dus voor ons een compleet nieuwe blik op de benadering van de markt vanuit onze  merken. Onze kernwaarde is eenvoud en we hebben de zaken dus vereenvoudigd.” 

Lucky no.7
Ondertussen is ook het merkrecht van Lucky no.7 overgenomen, wat het merkenportfolio op drie stuks brengt. De lancering van de aankomende HW 21-22 collectie is de start van het merk onder de nieuwe eigenaren. “Lucky no. 7 is een superstoer merk voor jongens dat goed aansluit bij de andere twee merken. Deze overname past daarmee perfect in onze toekomststrategie. Want we willen groeien! Om die reden hebben we ook een ervaren agent in de arm genomen in de vorm van Barth van Hout Agenturen en zijn we bezig met het betreden van de Belgische markt. Stap voor stap gaan we zo uitbouwen via een gezonde groei en de juiste winkelkeuze. We willen namelijk louter leveren aan de kindermodespecialzaken, omdat daarmee de groeisnelheid in eigen handen blijft. Sinds 1 mei dit jaar zijn we met Double Dutch bovendien verhuisd naar een nieuwe, frisse en eigentijdse locatie die veel efficiënter werken mogelijk maakt en voor een betere uitstraling en imago zorgt dan het vorige pand. DoubleDutch Kidswear is klaar voor de toekomst!”

0