De Bijenkorf introduceert duurzaamheidslabel

Duurzaamheidslabel van de Bijenkorf

De Bijenkorf introduceert een nieuw duurzaamheidslabel: een groen label met een bij. Op deze manier kunnen klanten makkelijker producten herkennen met een duurzamer karakter, meldt de Bijenkorf in een persbericht. Er zijn al meer dan 1.000 producten met het duurzaamheidslabel te vinden in de winkels en de webshop van de Bijenkorf. Naast het toevoegen van nieuwe duurzamere merken heeft de Bijenkorf als onderdeel van Selfridges Group het G-7 Fashion Pact ondertekend, waarin nieuwe doelen op het gebied van duurzaamheid worden gesteld.

Het duurzaamheidslabel heeft betrekking op arbeidsomstandigheden, milieu en dierenwelzijn, of een combinatie daarvan. Producten en materialen die aan (een deel van) deze criteria voldoen, zijn vaak voorzien van een wereldwijd geaccepteerd keurmerk, zoals GOTS voor katoen, GRS voor gerecyclede materialen en UTZ voor duurzaam verbouwde koffie en cacao.

In 2016 heeft de Bijenkorf als eerste grote retailer in Nederland het Convenant duurzame kleding en textiel ondertekend. Daarnaast stelde de retailer als onderdeel daarvan een bijbehorend plan van aanpak op om concrete doelen te bereiken. Dit plan van aanpak is gericht op transparantie en verduurzaming van de kleding- en textielketen. Hierbij richt de Bijenkorf zich op het verbeteren van arbeidsomstandigheden, milieu en dierenwelzijn.

“We vinden het belangrijk om meetbare doelen op het gebied van klimaat, biodiversiteit en oceanen zoals vastgelegd in het G-7 Fashion Pact te steunen. Dit is een van de initiatieven waarmee wij bijdragen aan een groene toekomst,” aldus Giovanni Colauto, CEO van de Bijenkorf.

Bij de Bijenkorf zijn al vele duurzamere merken te koop en het assortiment wordt elk seizoen uitgebreid. Onlangs voegde de retailer bijvoorbeeld Ecoalf, Hourglass en Return to Sender toe aan het assortiment. Daarnaast zijn alle chocoladeproducten uit de bakkerij van de Bijenkorf gemaakt met UTZ-gecertificeerde cacao.

Joost de Bont, Sustainable Business Officer de Bijenkorf: “Het introduceren van het duurzaamheidslabel is een mooie stap op het gebied van duurzaamheid. Bij de Bijenkorf is service van groot belang. Door het opvallende groene label kunnen klanten in de winkels en op de website gemakkelijk duurzamere producten vinden.”

 

Recent Posts
Neem contact op

Wilt u ons een bericht sturen? Wij nemen z.s.m. contact met u op.

Not readable? Change text.
0