CoolCat deed, net als voorgaande jaren, actief mee om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor Serious Request. Speciaal voor het goede doel ontwierp het merk de ‘Smartass Beanie’. De opbrengst van deze beanie ging naar Serious Request met het project om jongeren in oorlogsgebieden scholing en onderwijs aan te bieden. CoolCat heeft hiermee een bedrag van 16.130 euro ingezameld.
“Het goede doel van dit jaar, The Next generation, is extra belangrijk voor CoolCat, omdat het gaat over leeftijdsgenoten van onze doelgroep”, zegt de organisatie. “Op dit moment kunnen bijna vijftig miljoen jongeren in oorlogsgebieden niet naar school. Ze zijn dus niet bezig met leren, maar met overleven. CoolCat vindt het belangrijk dat alle jongeren een kans krijgen om een opleiding te volgen.”
“In Nederland krijgen kinderen de kans om een Smartass te worden. Kinderen in oorlogsgebieden krijgen deze kans niet. Met dit initiatief willen we jongeren uitdagen na te denken over leeftijdsgenoten die het moeilijk hebben. We zijn blij en trots dat we aan dit goede doel hebben kunnen bijdragen.”