Sinds eind 2012 laat de fashionmarkt in 2016 weer groeicijfers zien. Volgens het GfK zijn de belangrijkste veroorzakers van deze groei het stijgende consumentenvertrouwen, de aantrekkende economie en de opkomst van e-commerce. Ten opzichte van 2015 is de markt voor bovenkleding met 2% gegroeid, die voor bodyfashion (onder-, nacht- en badmode) met 7% en de uitgaven aan schoenen stegen met 6%. Online fashion bestedingen zijn in 2016 gegroeid met 33%. De online uitgaven vertegenwoordigen 19% van de totale uitgaven. De online bestedingen aan herenkleding steeg het hardst het afgelopen jaar: + 28%. De online uitgaven aan kinderkleding stegen met 22%. Opvallend is dat de bestedingen aan mode vooral zijn gestegen door een hogere gemiddelde prijs. Het aantal verkopen daalde namelijk met 1%. Er worden meer duurdere items online verkocht, die wel vaak zijn afgeprijsd. Ook in de schoenenmarkt is de omzet gestegen. In 2016 is er 6% meer uitgegeven dan in 2015. Dit wordt vooral veroorzaakt door een hogere gemiddelde prijs van de schoenen, vooral sneakers.
Aanbevolen artikelen