De 20ste editie van kleine fabriek, die afgelopen zondag 18 & maandag 19 januari plaatsvond in Amsterdam RAI, wordt door de organisatie omschreven als ‘chic, compleet en future proof’. “Het grafische zwart-wit design, de nieuw vormgegeven presentatieruimte bij binnenkomst en intuïtieve indeling van merken vielen in de smaak en lezingen werden drukker bezocht dan ooit. De ontwikkeling van kleine fabriek als vakbeurs naar het complete kindermodeplatform van de toekomst wordt breed gedragen door deelnemers en bezoekers.”
Kleine Fabriek koos voor een frisse aanpak. Bezoekers kwamen binnen in een grote ruimte met nieuw vormgegeven presentatiemodules: licht en open, waardoor het een plezier is om te ‘browsen’. Hier staan kleine, nog onbekende merken. “Naast een bezoek aan favoriete merken en vertrouwde contacten is er immers niets leuker en beter voor business dan nieuwe ideeën en contacten opdoen.”
Ook de vertrouwde merken waren flink door elkaar geroerd. Voorheen werden ze ingedeeld in area’s en platforms, deze editie waren ze meer intuïtief geplaatst – naar sfeer, stijl of leeftijdsgroep. De nieuwe mixed-up indeling viel in de smaak bij de bezoekers. Marc Janse van Mertex zou voorheen met zijn luxe pluche van Jellycat in Object hebben gestaan. Met klanten als de Bijenkorf, Big en Bel gen Sissy Boy voelt hij zich meer dan thuis tussen de modemerken. “Wij zijn heel blij met de sfeer en het soort klanten op kleine fabriek.”