LavaLava: ‘a new girl in town’

_roy6735There is a new girl in town. Met trots presenteert Zazi Holland B.V. LavaLava, een meidenlabel gericht op jonge teenagers met lef, die vol levenslust zijn en dit ook willen uitdragen in hun kleding. “Kinderen worden tegenwoordig steeds groter – met dank aan de evolutie en het gezonde Nederlandse klimaat”, zegt Sabine Alberts van Zazi Holland B.V.. “Alleen hebben meiden op de tienerleeftijd nog niet altijd de behoefte om zich als een volwassen vrouw te kleden. Het mag allemaal best wat kleurrijker, zonnig en happy! Voor meiden met die behoefte is er nu LavaLava.”

Kleurrijke pareo
LavaLava is het vijfde merk van Zazi Holland B.V., die al haar merken een ‘L’ als voorletter geeft. “Zo houden we het een beetje overzichtelijk”, aldus Sabine. “Daarnaast is het ook een soort kleurrijke lendendoek of pareo, die op bepaalde Polynesische eilanden veel gedragen wordt. Het kleurrijke hebben we van de traditionele lavalava overgenomen. Alleen maken we iets meer dan alleen een lendendoek.” LavaLava wil vooral ‘spannender zijn dan de rest.’ Ze zet de trends van het moment in de collectie, maar probeert ook zeker kleuren en stijlen uit die niet overal te vinden zijn. “De basis voor deze collectie zijn de stoffen en materialen die je in Peru tegenkomt. Prachtige, geweven doeken, een scala aan kleuren met elkaar gecombineerd. Fantastische vlinders met de meest heldergekleurde vleugels en creatieve, handgemaakte sieraden. Dit is een inspiratiebron waar we eeuwig uit kunnen putten. Het één is nog mooier dan het ander.”

Eindeloos combineren
Wat er uit deze kleurenbron voortkomt? “Heel veel!”, zegt Sabine. “Onze eerste collectie is een feestje, met vrolijke tops, shirts, rokjes, jurkjes, bloesjes, een supergaaf lang vest en een stylish colbertje. In totaal zijn er 36 verschillende items, waar maar liefst elf kleuren voor gebruikt zijn. Dat laat in een notendop zien hoe fleurig onze collectie is.” LavaLava zorgt ook voor samenhang, zodat in de winkel een mooi beeld neergezet kan worden. “Er is een stof ontworpen waarop al onze kleuren samenkomen in fijne strepen. En er is een print waarbij het lijkt alsof er met penselen allemaal verschillende kleuren over en door elkaar heenlopen. Ook hierin werken we met vier kleuren die de basis voor onze collectie vormen. Meiden kunnen onze items zo eindeloos combineren. Alles past op een verrassende manier wel bij elkaar.”

Alle LavaLava-items zijn verkrijgbaar in maat 104 tot en met maat 176. Het merk werkt in haar collectie vooral met tricot, gemaakt van organisch katoen met een flinke dosis lycra. “Dat zit het fijnst en blijft mooi”, zegt Sabine. “Daarnaast gebruiken we crêpe voor verschillende bloesjes, jeans voor shortjes en er is een prachtig geweven stof met Peruaanse tinten die als rode draad door de hele collectie terugkomt.”

Facts
Welke winkelverkoopprijs hier tegenover staat? “We zitten met LavaLava in het middensegment”, licht Sabine toe. “Er zijn maxidresses van 49,95 euro, shortjes van 29,95 euro en bloesjes van 29,95 euro, maar ook topjes van 19,95 euro. Er is voor ieder wat wils. De gemiddelde inkoopprijs ligt rond de vijftien euro en de basismarge is 2.4, maar ook hier zijn we creatief: de snelle betaler ontvangt 15 procent betalingskorting, waarmee de marge omhoog gaat naar 2.6.”

LavaLava komt met twee collecties per jaar: een lente/zomer en een herfst/winter-collectie. Dit seizoen start Zazi Holland B.V. met een semi pre-order collectie voor LavaLava. “In Oktober en November gaan de sales op pad om onze vaste klanten te bezoeken. Retailers die hun interesse hebben getoond worden dan ook automatisch bezocht voor een collectiepresentatie. Op dit moment zijn we bezig met het maken van een inhaalslag, zodat de winter 2017-collectie begin volgend jaar af is, en mee kan draaien met het reguliere voororderseizoen.

Ibiza!
Voor de eerstvolgende lente/zomer-collectie heeft LavaLava iets bijzonders in petto. “Over een aantal weken gaan we naar Ibiza voor onze LavaLava zomershoot! Dit eiland past volledig bij onze look en er zal dus ongetwijfeld een fantastisch resultaat geboekt worden. Dit willen we natuurlijk delen met de rest van Nederland, dus er komt zeker een leuke folder of brochure. En klanten zijn natuurlijk altijd vrij om ons vrolijke fotomateriaal te delen op hun eigen kanalen. Graag zelfs!”

_ro17043_ro17283

_roy6593

 

 

 

 

 

 

 

 

Aanbevolen artikelen
0